لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانونهای فتنه 2
هیچ کس پنهان نیست
مواضع برخی از سیاسیون بعد از شنیدن خبر ظهور
کانونهای فتنه 1
درگیری شدید بین اعضای مجمع روحانیون
کالبد شکافی کانون فتنه
ناگفته ها و گفتنی هایی از سردار کوثری
[عناوین آرشیوشده]

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل احمق در دهانش و دهان حکیم دردلش است . [امام عسکری علیه السلام]
بیداری
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • مواضع برخی از سیاسیون بعد از شنیدن خبر ظهور اینگونه پیش بینی می شود:

    اگر حضرت مهدی سلام الله علیه همین فردا ظهور کند

    منتظری (در پاسخ به استفتاء‌ برخی از کسانی که نمی‌خواهند نامشان فاش شود. به نقل از بی‌بی‌سی):

    حمایت و اطاعت از کسی که هنوز عدالتش به اثبات نرسیده است صورت شرعی ندارد.

    صانعی: گوش کردن به اخبار مربوط به ظهور حضرت حرام است!

    خاتمی (در جمع عده‌ای از زنان و دختران):

    مسلمانان و شیعیان نباید در طرفداری از آن حضرت افراط کنند! دین اگر مقابل آزادی بایستد،‌ محکوم به شکست است. (کف و صوت حضار)

    خاتمی در نشست با شخصیت‌های مسیحی و یهودی:

    ما اصلاً با ظهور ایشان کاری نداریم. تاریخ نشان داده که با زور کاری حل نمی‌شود. ما سعی می‌کنیم با گفتمان مسائلمان را حل کنیم.

    خاتمی در مصاحبه مطبوعاتی:

    اصلاحات با امام زمان یا بی امام زمان راه خودش را می‌رود و چار چوب‌هایش هم مشخص است. ما می‌گوییم قانون. اصلاً امام زمان هم باید قانون گرا باشد.

    موسوی پس از گذشت سال‌ها از ظهور، پست سر گذاشتن جنگ‌ها و ایام آغازین  استقرار حکومت جهانی:

    قبلاً اگر چیزی از امام زمان یا انتظار یا ظهور چیزی نمی‌گفتم، چون احساس خطر نمی‌کردم. اما الان با این چیزی که اتفاق افتاده احساس خطر کردم!

    موسوی در گفتگو با اعضای ستاد:

    اتفاقاً قبلاً هم در چکسلواکی یک نفر که سال‌ها نقاشی می‌کرد قیام کرد و رئیس جمهور شد. پس چه اشکالی دارد که من بیایم.

    موسوی در گفتگوی تلویزیونی:

    این که می‌گویند ایشان ظهور کرده دروغ است. این که می‌گویند مردم فوج فوج به ایشان می‌پیوندند دروغ است. این که آمار می‌دهند حکومت‌های جور یکی بعد از دیگری سقوط کرده‌اند دروغ است. اصلاً جز آن چه من می‌گویم هر که هر چی می‌گوید دروغ است.

    موسوی در جمع طرفداران:

    به من می‌گویند تو امام زمان و نماینده‌های ایشان و حکومت‌های منصوب و والیان ایشان و حتی سپاه و لشکریان ایشان را قبول نداری! اصلاً این گونه نیست. اتفاقاً من قبل از همه شما و حتی از بچه‌گی اینها را قبول داشتم. ولی ما آن نماینده‌ای را قبول داریم که به حرف ما گوش کند. آن حکومت‌های منصوب را قبول داریم که خودمان رئیس‌اش باشیم. آن والیان را قبول داریم که در انتصاب آنها از ما نظر خواسته باشند و آن دسته از سپاه و لشکر امام را قبول داریم که حرمت دشمنان امام را مانند ناموس خود محافظت کنند و اساساً آن امام زمانی را قبول داریم که ما را به رسمیت و ریاست بشناسد.

    کروبی:

    من از کسی ترسی ندارم. همین که امروز صبح این خبر را شنیدم 50 یا 60 تا نامه به ایشان نوشتم و به بقیه هم رونوشت فرستادم. چطور شد تا دیشب طبق آخرین اخباری که من داشتم ایشان ظهور نکرده بود، من خوابم برد،  صبح که بیدار شدم گفتند: آقا ورق برگشته و امام زمان ظهور کرده است؟!

    دفتر کروبی:

    جناب آیت ا... کروبی (ادام ا... ظله العالی) در تجمع دشمنان امام زمان (ع) حضور عمدی نداشته‌اند، بلکه با تاکسی از آنجا عبور می‌کرد که در ترافیک گیر کردند. عده‌ای با زیارت ایشان او را از تاکسی پیاده کردند و از او خواستند که برایشان حرف بزنند و ایشان نیز حضار را نصیحت کرد که صبر و تأمل داشته باشند تا ببینیم چه می‌شود؟

    هاشمی در یک مصاحبه مطبوعاتی به هنگام ظهور:

    خبرنگار: می‌گویند شما آن طور که باید و از شما انتظار می‌رفت ایشان را قبول ندارید؟!

    هاشمی: اصلاًً این طور نیست. اتفاقاً ایشان هنوز نیامده بود و در غیبت بود که ما خودمان ایشان را به مردم معرفی کردیم. ما گفتیم در شرایط فعلی ایشان باید امام باشند. الآن هم که بقیه نگاه می‌کنیم می‌بینیم اتفاقاً انتخاب درستی کرده بودیم و به موقع ایشان را در اذهان عمومی آوردیم و مطرح کردیم. من و امام زمان لازم و ملزوم هم دیگر هستیم.

    هاشمی در یک نامه بدون سلام بعد از خروج و انقلاب:

    اگر به بزرگان این نظام مانند فرزندان من آسیبی برسد و یا اهانتی شود، ممکن است من باز هم دندان روی جگر بگذارم و حرفی نزنم،‌ اما دیگ جوشان سینه‌های معترضین می‌ترکد و محتوای آن به خیابان‌ها می‌ریزد. 
     
     
     هاشمی در کوران انقلاب و درگیری‌های آخر الزمان:

    بالاخره ما خودمان گفتیم اسلام و امام زمان. اما برای برون رفت از این بحران چند پیشنهاد دارم که برخی از دوستانم در تشخیص مصلحت نیز آنها را تأیید کرده‌اند. (به حالت بغض و گریه) اولین شرط برون رفت از این بحران، آزادی همه‌ی اون افرادی است که گناهی جز انکار حضرت نداشتند و برای احقاق حقشان بسیار آرام به خیابان‌ها آمده بودند.

    هاشمی در خطبه‌ی نماز:

    از پیامبر حدیث داریم که به حضرت علی (ع) فرمود: اگر مردم تو را خواستند خدمت کن و اگر نخواستند برو و در خانه بنشین. حالا بالاخره ایشان آمدند و کارها را مدیریت می‌کنند. بقیه هم نظریاتی دارند و کار خودشان را می‌کنند و البته مردم هم در آخر نظر خودشان را خواهند داد.

    ناطق نوری:

    امیدوارم ایشان بتوانند اعتماد از دست رفته در میان مردم را دوباره جمع کنند.

    فائزه:

    اگر خاتمی در 18 تیر و موسوی در 22 خرداد بی عرضگی نمی‌کردند، ما همان موقع کار را تمام می‌کردیم و به اینجا نمی‌کشید.

    مهاجرانی در لندن و مصاحبه با بی‌بی‌سی:

    این امام زمان با آن امام زمانی که ما می‌شناخیتم زمین تا آسمان متفاوت است. ایشان باید در برخورد با منکرین، ظالمین و مستکبرین جهان دو اصل مهم «تسامح» و «تساهل» را سر لوحه اقدامات خود قرار دهند. بعید نیست اگر دست به شمشیر ببرند مثل اجدادشان کشته شوند.

    سروش:

    امام زمان شدن نتیجه‌ی سیر طبیعی عرفا است. هر کسی می‌تواند امام زمان بشود. در واقع تلاش عرفا در شکل‌گیری اصل دین و امامت نقش آفرینشی دارد. این که می‌بینید امام زمان یک جا رئوف است و یک جا غضبناک، چون او هم مثل بقیه است. الزامی ندارد که بیان ایشان بیان خداوند باشد،‌ بلکه خداوند مضمون منظورش را به ایشان رسانده و صورت آن را خود ایشان می‌سازد و ... .

    حجاریان، امین‌زاده، تاج‌زاده و ... در ستاد برنامه‌ریزی:

    در میان مردم شایع کنید که چون امام زمان مدعی حکومت اسلامی شده است،‌ معلوم است که طرفدار مصباح است. مصباح هم می‌گفت: حکومت اصالت دارد نه جمهوری. شایع کنید اینها همه با جمهوریت مخالف هستند. شایع کنید که ایشان می‌خواهد حکومت منطقه‌ای از جهان را به مصباح بسپارد.

    عطریانفر:

    ما به عنوان نخبگان موظفیم که حرف بزنیم. درست است که ما سوپاپ‌های نظام مهدویت هستیم و البته گاهی هم ریپ می‌زنیم، خوب امام زمان ریپ ما را تنظیم کند. مگر او برای اصلاح جامعه نیامده است؟ البته ایشان باید توجه داشته باشند و عنایت کنند که چه اتفاقی افتاد که ما نخبگان ریپ زدیم؟! 
     
     ابطحی:

    یک سوی شجاعت این است که عده‌ای به سوی حضرت بشتابند، اما یک سوی دیگر شجاعت این است که ما با شجاعت تمام اقرار کنیم که هیچ‌گاه ایشان را نشناختیم و در راهش هیچ قدم مثبتی بر نداشتیم. و البته طبیعی است اگر دادگاه بگوید این بی‌معرفتی ما و کارهایی که کردیم گاهی هم به نفع دشمنان ایشان بود و زمینه را برای تأخیر ظهور مساعد می‌کرد.

    بهزاد نبوی:

    من در جلسه خصوصی گفتم که بالاخره چاره‌ای از قبول ایشان نیست. اما چون نمی‌خواهم به خاتمی، موسوی و بقیه بر و بچه‌ها خیانت کنم، حاضر نیستم علنی بگویم.

    برخی از روحانیون به اصطلاح مبارز:

    ما شاگردان امام خمینی (ره) و پویندگان راه ایشان هستیم. همان طور که هیچ کس حق نداشت به خاطر مخالفت با ولی فقیه به ما انگ ضد ولایت فقیه بزند، امروز نیز هیچ کس حق ندارد به خاطر مخالفت با شخص حضرت مهدی، به ما بر چسب ضد امام یا ضد ولایت بزند. ما اصل امامت را قبول داریم و اساساً این فقط ما هستیم که می‌فهمیم امامت و ولایت یعنی چه؟ اما امام و صاحب ولایت کیست و چه حد و حدود و حقوقی دارد؟ یک بحث دیگری است.

    کواکبیان به نمایندگی از فراکسیون اقلیت در مجلس:

    خبرنگار: گمان می‌کنید شخص امام زمان (ع) در تعیین حکام، نایبان،‌ والیان،‌ نمایندگان و ... از سوی مجلس با مشکل مواجه شوند و روزهای سختی در پیش داشته باشند؟

    کواکبیان (با همان خنده‌ی مسخره): حتماً – حتماً، شک نکنید. ایشان حتی یک نشست تخصصی هم با ما نگذاشتند و اصلاً از ما نظر نخواستند. معلوم است که روزهای سختی در پیش دارند و از سوی مجلس با مشکل مواجه خواهند شد. حالا ببینیم چه کسانی را معرفی می‌کنند. ولی فرقی نمی‌کند. هر کس را که معرفی کنند، فراکسیون تصمیم خودش را در مخالفت گرفته است.

    سو تیتر روزنامه‌های زنجیره‌ای:

    - باز هم قتل‌های زنجیره‌ای!

    - جناح راست متهم اصلی پرونده‌ی قتل رؤسای سیا – موساد و آنتلی جنت سرویس!

    - نمی شود یک نفر برای شش میلیارد نفر تصیمیم بگیرد.

    - مردم خودشان می‌توانند امام زمان خود را انتخاب کنند.

    احمدی نژاد:

    جانم فدای ایشان. من در خدمتگزاری و نوکری حاضرم. اگر شبیه رئیس جمهورها نیستم، شبیه نوکران حضرتش که هستم. حتی امید دارم در رکاب ایشان شهید شوم. اگر به من کاری دادند انجام می‌دهم و اگر هم ندادند، نظر مبارک ایشان شرط است. ولی ای کاش یک کار آبرومندی هم به مشائی بدهند. حتی اگر به قیمت کنار گذاشتن من باشد.

    برخی از مؤمنین جانماز آبکش و مدعی:

    گفته بودند ایشان بیایند چنین و چنان می‌شود. آقا خون ریخته شده! آقا در جهان ظلم هست. این چه اسلامی است که این همه کشت و کشتار دارد. کدام عدالت. جواب این خون‌هایی که از دو طرف ریخته می‌شود را چه کسی می دهد؟ الکی جوان‌های مردم را به خیابان‌ها کشیده‌اند و برای آنها حدیث می‌خوانند که در این راه اگر جهاد کنید و کشته شوید، شهید می‌شوید! یعنی چه الآن ظهور شده و قیام است و شاید برپایی حکومت و عدالت چند دهه به طول بیانجامد... اصلا ما با این حرف‌ها کاری نداریم. این که نشد اسلام. - خدا می‌داند. ما می‌رویم در گوشه‌ای به عبادت خداوند می‌پردازیم و منتظر قیامت می‌نشینیم. همان بهتر که ما هیچ نگوییم و به عبادت و تلاوت قرآن و دعای کمیل و زیارت عاشورا که خیلی هم ثواب دارد و کاسبی خود مشغول باشیم. ما این ظهور را نخواستیم و إن شاء‌الله زیارت کربلا و عمره‌ی مفرده ما را بس.



    دانستن حق مردم است ::: سه شنبه 88/5/20::: ساعت 11:41 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 11
    بازدید دیروز: 9
    کل بازدید :30481

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    بیداری
    دانستن حق مردم است
    این سایت جهت آگاهی بیشتر مردم میانه و سایر هموطنان است و به مسائل اجتماعی و سیاسی می پردازد.

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    بیداری

    >>لینک دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<